معرفی انواع پایه و پارچه پرچم تشریفات
نوشته شده توسط : رضا محمدیان

پایه پرچم تشریفات

یکی از ارکان اصلی و مهم پرچم تشریفات پایه آن می‌باشد. پایه پرچم به همراه میله و سر میله، نقش اساسی در ایستاد نگه داشتن پرچم داشته و موجب افزایش زیبایی و جلوه آن می‌گردد. پایه باید متناسب با اندازه ،وزن ، شکل پرچم  ومحل قرار گرفتن آن طراحی  و ساخته شود.پایه پرچم تشریفات براساس نوع پرچم تشریفاتی دارای انواع  گوناگونی می‌باشد:

پایه پنجه شیری

 این مدل از پایه پرچم به دو نوع سه و چهار پایه و ازجنس چدن یا برنج ( دارای استحکام و مقاومت مناسب)  با روکش‌های کروم ، طلا و...  ساخته می‌شوند. در این نوع از پایه پرچم، قرار گرفتن سه پایه اصلی به شکل مثلث  ویا چهار پایه اصلی به شکل مربع بر روی زمین باعث می شود تا سطح اتکای لازم به منظور نگهداری پرچم  و جلوگیری از افتادن آن بر اثر تکان‌های احتمالی وجود داشته باشد.

پایه خورشیدی

نوع دیگری از پایه پرچم تشریفات، پایه خورشیدی است. این مدل از پایه‌های پرچم تشریفات نیز همانند پایه پنجه شیری از چدن و برنج ساخته می‌شوند وبا روکش‌های نقره‌ای، طلایی و کروم رنگ‌کاری می‌گردند. این پایه‌ها پر کاربردترین پایه پرچم تشریفات می‌باشند. پایه‌خورشیدی  به علت قرار گرفتن بر روی یک سطح دایره‌ای شکل و برخورداری از بیشترین سطح اتکا با زمین، دارای استقامت مناسبی می‌باشد.

پایه استیل

یکی دیگر از انواع پایه‌ های پرچم تشریفات، پایه مدل استیل می‌باشد. این پایه پرچم به این گونه‌ ساخته می‌شود که یک قالپاق از جنس استیل را بر روی یک قطعه سنگ گرد و وزین قرار می‌دهند و به بوسیله پیچ و مهره به میله پرچم وصل می‌نمایند. در اصل وزن مناسب این سنگ باعث می‌ شود تا پرچم ضمن قائم ایستادن مناسب بلکه مانع افتادن پرچم تشریفات بر اثر حرکت‌های غیر منتظره گردد.

پایه سنگی

مدل دیگری از پایه‌ های پرچم  تشریفات، مدل سنگی می‌باشد. این مدل پایه تشابه زیادی با  مدل استیل دارد و صرفا" تفاوت آنها در این است که اولا سنگ در این مدل پایه قابل رویت ( فاقد روکش استیل) است و ثانیا نوع سنگ حتما" باید مرغوب و جذاب باشد. ثالثا" رنگ سنگ( تیره یا روشن) نیز در این نوع مدل پایه بسیار تاثیر گذر خواهد بود. و همچنین نکته قابل توجه این است که شکل ظاهری دایره میباشد.

پارچه پرچم تشریفات

در ساخت پرچم نوع و جنس پارچه پرچم تشریفات  نقش بسزایی را درزیبای و جلوه این پرچم‌ها بازی می‌کند و محل قرارگرفتن ونوع کاربرد پرچم تشریفات در انتخاب نوع و جنس پارچه تاثیر گذارخواهد بود. پارچه‌ها دارای انواع زیادی می‌باشند ولی معمولا" برای پرچم‌های تشریفات  ازجنس لمینت، ساتن آمریکایی، مخمل و جیر استفاده می‌نمایند.

لمینت : لمینت  نوعی  پارچه مقاوم است که در برابر انواع عوامل محیطی نظیر : رطوبت، اشعه خورشیدو عوامل شیمیایی  دارای ماندگاری بالایی می‌باشد.

ساتن آمریکایی : ساتن آمریکایی (ساتن عروس) نوعی پارچه ایستا و ساده است. این پارچه کش نمی آید و نیاز به آستر نیز ندارد.

مخمل : مخمل پارچه‌ای نرم و براق است که اغلب برای تولیدالبسه، رومبلی و... استفاده می‌شود.

جیر : جیر نوعی چرم کرکی است که معمولاً برای تولید البسه ، کیف و کفش استفاده می‌شود.

 ریشه پرچم تشریفات

ریشه پرچم نیز همانند سایر اجزا و ارکان پرچم تشریفات نقش اساسی و مهمی را در زیبایی و جلوه بصری و ظاهری آن بر عهده دارد.

در حال حاضر انوع پرچم‌های تشریفاتی که ساخته می‌شوند و مورد بهره‌ برداری قرار می‌گیرند، معمولا"به دو صورت ریشه‌دار و بدون ریشه (ساده) هستند. بالطبع نوع ریشه دار آن از چشم نوازی بالاتر و مشتری بیشتری  برخوردار است.

ریشه‌های پرچم دارای سایز و انواع رنگ‌های متنوع بوده و به دو صورت تک لایه  و دوبل  مورد استفاده قرار می‌گیرند.

اقدام به دوخت ریشه در انتهای کار و پس از انجام همه مراحل شروع می‌شود.

مراحل کار به این صورت است که پس از انتخاب نوع و جنس پارچه پرچم، طراحی در مدل و شکل پارچه انجام می‌شود.

پس از آن لوگوی شرکت بر روی پارچه چاپ و حک می‌شود و سپس دوخت اطراف پارچه پرچم را به اتمام می‌رسانند.

درآخر برای  زیبایی و جذابیت بیشتر ، ریشه( تک لایه یا دوبل) به دور پارچه پرچم دوخته می‌شود.

شرکت نشانه ساز تولید کننده انواع پرچم های تبلیغاتی نظیر پرچم رومیزی و پرچم افراشته و... می باشد.





:: برچسب‌ها: ساخت پرچم، سفارش پرچم، قیمت پرچم ,
:: بازدید از این مطلب : 315
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 2 خرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: